Zdrowie i uroda

Dziennie zapotrzebowanie kaloryczne – jak obliczyć?

Zapotrzebowanie kaloryczne jest jednym z głównych kryteriów, na które zwracamy uwagę zaczynając swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem. Chcąc schudnąć, wymodelować sylwetkę lub osiągnąć inny cel treningowy lub zdrowotny, musimy zadać o odpowiednią dietę. Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne – jak obliczyć i co to jest?

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne – jak obliczyć?

Zapotrzebowanie kaloryczne to ilość energii, jaką musimy dostarczyć do naszego organizmu, aby mógł bez problemu funkcjonować. Dostarczamy ją z pożywieniem, takim jak makaron razowy czy inne pszenne produkty. Ważne jest, aby uwzględnić w nim współczynnik aktywności fizycznej wykonywanej w ciągu dnia oraz aktywność pozatreningową, w tym rodzaj wykonywanej pracy.

Jak obliczyć kalorykę potraw, jeżeli jednego dnia wykorzystywane są płatki orkiszowe, natomiast kolejnego już płatki owsiane? W takim wypadku warto wszystko obliczać osobno, a kalkulator kalorii potraktować jako wskazówkę. Warto pamiętać, że w zapotrzebowanie kaloryczne wlicza się również podstawowa przemiana materii, nie tylko całkowita przemiana materii. Jest to ilość energii, jaką zużywa organizm bez żadnej aktywności fizycznej, jedynie podczas leżenia lub snu. Oczywiście, wszystkie produkty, nawet mąki bezglutenowe dostarczają kalorii, ale warto uważać, aby dostarczanie mniejszej ilości kalorii nie oznaczało ucinanie ponad podstawową przemianę materii. Może to skutkować niebezpiecznymi dla zdrowia konsekwencjami oraz znacznym osłabieniem.

Aby obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, warto wykorzystać w tym celu kalkulator zapotrzebowania kalorycznego. Pokazuje on miarę całkowitego zapotrzebowania kalorycznego oraz ilości energii, jakie należy dostarczyć na budowanie masy mięśniowej, redukcję tkanki tłuszczowej lub przybieranie masy. W zależność od celów są dobierane odpowiednie parametry kaloryczne.

Kalkulator kalorii – czy produkty biografia liczyć podobnie?

Wiele osób zaczynając przygodę z dietą, wybiera sklep z eko żywnością, gdzie zaopatruje się w różnego rodzaju produkty, kasze, warzywa oraz owoce. Jednak warto pamiętać, że te produkty zawierają podobne ilości kalorii. Jedynie te, które są przetworzone oraz zawierają wiele konserwantów nie powinny być spożywane w zdrowej diecie. Jednak makaron pszenny, wykonany z wysokiej jakości składników może być spokojnie jednym z elementów zdrowej i zbilansowanej diety redukcyjnej. W ten sposób istnieje większa szansa na powodzenie odchudzania, ponieważ nie odmawiamy sobie ulubionych dań, a jedynie zamieniamy niezdrowe składniki na odpowiednie zamienniki.

undefined

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

20 − 4 =